juf-zoe-op-reis.reismee.nl

Dag 4

Woensdag

Woensdag zijn we naar een internationale school geweest. Daar zitten kinderen uit heel veel verschillende landen. Hier in Göteborg is een hele grote Volvo fabriek. Die huurt soms mensen uit andere landen in, om bij hun een tijdje te komen werken. Deze familie's moeten dan naar Zweden verhuizen en omdat de kinderen geen Zweeds spreken maar meestal wel Engels gaan ze naar een internationale school. Hier krijgen de kinderen alle vakken in het Engels, maar ook Zweedse les om een beetje de taal te leren. We hadden les in biologie, sociale vakken en Frans. Tussen de middag hebben we weer warm gegeten.

Nadat we deze school hadden bezocht was het opeens heel erg koud buiten. Voor Zweden is het heel normaal dat het 's ochtends regent daarna best warm wordt en dan weer gaat sneeuwen. In de lente is dit weer heel normaal. Dus in Zweden weet je niet goed wat je 's ochtends aan moet doen, omdat het weer heel wisselend is. 's Avonds hebben we gefrisbeegolfd. Het doel hierbij is dat je net zoals bij golf de bal in zo weinig mogelijk slagen in het hole moet krijgen, dit doet met een frisbee. (Zie foto's)

Tot snel en veel Zweedse groetjes, oftewel "hälsningar" (=groetjes)